Drama, drama, drama…

20 03 2010


Noen ganger må jeg inrømme jeg blir veldig forbauset over aviser, da spesiellt vg. Jeg synes man skal være kritisk til kilder og ta førstehåndshistorier med en klype salt. De skriver om den dramatiske nødlandingen av et Norwegian fly i dag, der halvparte av artikkelen virker som den er basert på en 22 år gammel gutt sine uttalelser.

Jeg har ingen tvil om at en nødlanding av denne typen er dramatisk for alle involverte personer. Men jeg bhar heller ingen tvil om at når man etterpå prater om denne episoden så kanskje man krydrer litt og vrir sannheten en smule for å være sikker på at man blir hørt.

“- Det gikk rundt ti minutter der alt bare var kaos. Besetningen kom mellom radene for å sjekke om det var noe galt med vingene, og de så også veldig redde ut. Det var ikke en særlig hyggelig opplevelse akkurat, sier Lande.” er sitat som vg velger å bruke.

Jeg synes det nesten er pinlig for vg at de har valgt å vri artikkelen såpass mye som de har mot Norwegian. Det er jo ikke de selv som skriver så veldig negativt, men valget av sitat setter helt klart søkelyset mot dem. Betjeningen på flyet er jo mennesker de også, så klart var de redde! At Lande forventer seg noe annet er jo ganske merkelig.

Jeg vet faktisk ikke hvem som irriterer mest her, den ekstremt dårlige journalisten eller den mediakåte 22-åringen VG har snakket med.

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

