Hvem er de EKTE heltene?

14 03 2010

Store overskrifter og artikler  ble i går skrevet om denne soldaten som ble drept av en veibombe i Afghanistan. Visse blogger, som ettertanke.net, skriver så pent om hvordan denne soldaten er en «Ekte norsk helt». Mange store og imponerende ord brukes så man blir jo nesten pinlig berørt på hans vegne når man leser det. Jeg må inrømme at på det punktet så protesterer jeg ganske så kraftig.

Før klagingen og sytingen om hvor umenneskelig jeg er begynner på nytt så skal jeg passe på å si at det var trist å synd at denne unge mannen døde. Så har jeg sagt det og ingen kan komme å påstå noe annet. Men herregud da folk! Han dro ned i et krigsherjet land med et våpen i armene. I krig så er det død, ferdig med det. Mangler man vett nok til å holde seg unna ting som det så har man bare seg selv å takke. Man kan ikke dytte in armen i en løve sin munn og etterpå klage over at den bet.

Hvem er da de EKTE heltene i samfunnet? For noen behøver titlen! Det finnes mange helter i vårt norske land, men de fleste stopper aldri for å si takk til dem eller unner det en eneste tanke. Jeg vil dermet hedre alle alenemødre som klarer å komme seg igjennom dagene med seg selv og barn, kanskje også en jobb, uten å klage. Jeg vil takke alle som stiller opp for sine venner og hjelper til når behovet er som størst. DE er de ekte heltene i det norske samfunnet, ikke testosteronbomber med et våpen. Hva for godt fører det til helheten her i Norge? Nothing. Ikke en damn shit.

Ett sitat rundt det der jeg liker spesiellt godt er «Fighting for peace is like fucking for virginity». Bortsett fra det at de kanskje redder noen liv der nede, så setter de Norge på kartet over potensielle mål for terrorangrep. Behøver vi det? Nei ellers tusen takk. Jeg setter stor pris på å bo i et land uten krig og fordervelse og vil gjerne at det skal forbli på den måten.

Så de som virkelig mener soldater som dør i krig er helter… Tenk igjen.
Det finnes andre der ute som behøver medaljer bra mye mer en dem.

Handlinger

Information

2 responses

14 03 2010
Elvis T. Stange

Det plager meg at du er så blind.

Claes Joakim reiste ned til Afganistan som en del av en större stabiliseringsstyrke. Han reiste ned dit, ikke for og drepe, men for å hjelpe til med og få landet stabilt igjen.

Alenemödre er flotte de, men kan overhode ikke sammenlignes med noen som offrer sitt liv for andre land!

14 03 2010
Methras

Han hade gjort større nytte ved å gjøre noe bra her i Norge, ikke der nede. De som offrer sitt liv for NORGE er norske helter. Han døde mens han var på besøk, med våpen, i et annet land. Buu-fucking-huu.

Igjen. Løven og armen.

Legg igjen en kommentar

