Båttur ble flytur

7 03 2010

Når man går ombord på danskebåten så er kanskje det aller siste man forventer seg en flytur. Nå var det kanskje ikke under selve båtturen men når hun skulle gå av igjen som en kvinne nå har klart å falle i en sprekkk mellom båten og landgangen.

Ette hva man kan lese i vg.no så var det faktisk ganske langt ned, det var en 4-5 meter som kvinnen falllt, så jeg kan tenke meg hun er sjeleglad for at hun kom unna med noen småkutt og en lettere hjernerystelse.

Men da begynner jeg jo å tenke. De skriver i artikelen at «Ifølge øyenvitnet var den 70 år gamle kvinnen på vei rundt et hjørne da hun mistet balansen og prøvde å finne støtte. Hun fant aldri noe å støtte seg på, og falt rett gjennom sprekken.» Om man mister balansen når man er på vei rundt et hjørne så tør jeg påstå at man har rimelig dårlig balanse. Dermed trekker jeg komklusjonen at hun enten var dårlig til beins eller hade dårlig balanse av «andre» grunner.

Nå er det jo ikke akurat en hemmelighet at danskebåten er et sted gjerne tar en «weekendferie» og det lett kan bli en drink eller ti i løpet av kvelden. Ikke noe som helst feil i det, men det er jo veldig lett å lure på om denne kvinnen faktisk kanskje hade drukket lit vel mye kvelden før. Det står ingenting i artikelen om kvinnen hade promille eller ikk.e 

En ting jeg har lært meg gjennom årene er at man skader seg veldig mye mindre når man er full. I og med at man ikke spenner seg på samme måte kan man komme unna med ganske mye før man begynner å kneke ben. Om en 70 år gammel kvinne (og det er jo bevist at eldre gjerne er litt mer benskjøre en yngre mennesker) klarer å falle 4-5 meter uten å få så mye som en bristning, så velger jeg å tro at hun kanskje ikke var helt edru der hun tuslet avgårde.

Når det er sagt så er det jo ekstremt klønete av Stena Line å ikke kontrollere situasjoner som dette. De viste jo tydeligvis på forhånd at noe var defekt, så hvorfor ikke sette ut noen vakter akkurat der som passer på at ting som dette ikke skjer.

Hva synes du Stena Line burde gjort annerledes?

Handlinger

Information

Legg igjen en kommentar

